Alt-Marzahn

Marzahn, tuo 70-luvun elementtirakentamisen kehto, jonne asutettiin aikoinaan yli 40 tuhatta ihmistä asumaan vieriviereen. Monen mielestä tämä harmaa arkkitehtuuri ei ole kestänyt aikaa millään tapaa ja laatukin taitaa olla aikamoista sekundaa etupäässä. Valtavan kokoisen lähiön keskeltä löytyy kuitenkin varsinainen ihme. Jostain kumman syystä DDR:n johtajien purkamisvimman alta on säästynyt pieni Vanha-Marzahn niminen alue. Sanansa mukaisesti alue on rakennuskannaltaan vanhaa ja kaukana 70-luvun Plattenbau-tyylistä. Tältä pikku kaupungin kokoiselta alueelta löytyy mm. kivikirkko, kahvila, hyvin varusteltu lihakauppa, kamerakauppa ja jopa tuulimylly lasten kotieläinpuiston kera. Lähin S-Bahn asema on Berlin-Marzahn.

2 kommenttia:

Elina kirjoitti...

Hei!
Olen lukenut blogiasi Berliini-mielenkiinnoissani, sillä olen kesäksi tulossa sinne harjoitteluun. Tämä saattaa olla vähän neulan hakemista heinäsuovasta, mutta et sattuisi tietämään jotain huonetta/asuntoa vuokralle touko-kesäkuuksi?

T. Elina (Oulu)

J.Birdland kirjoitti...

Moi Elina,

Kiva kuulla, että olet lukenut blogiani. Itse asun ihan Helsingissä ja olen vaan innokas Berliinin matkailija, joten minulla ei ole valitettavasti ensikäden tietoa vuokrattavista huoneista. Olen itse joskus tutkaillut alla olevalta sivustolta hieman asuntojuttuja.

Onnea etsimiseen!

Terveisin

Jani

http://www.wg-gesucht.de/wohnraumangebote.html